Bajkazyl Brno & Bike Kitchen Brno
Ban Cars Bankarz Ban Cars
Fb event https://www.facebook.com/events/25731273356504370
Křižíkova a fízlokracie
Ulice Křižíkova a křižovatka s Třískalovou je místem opakovaných srážek a nehod, v evidenci jich nalezneme více než 10. Pro Křižíkovu je už roky nachystaný projekt cyklopruhů, který by situaci dokázal zlepšit. Ale magistrát BRNOmycity je odmítá vyznačit a ochotně naskakuje na obstrukce ze strany Policie ČR, která s cyklopruhy nesouhlasí. Přitom má magistrát možnost cyklopruhy vyznačit i přes nesouhlas policie, stejně jako to udělal s cyklopruhy v ulici Kounicova nebo nedávno s cykloobousměrkou Opletalova.
Zarážející je, že se jedná o prokazatelně nehodové místo. Ale magistrát si to nechce “rozházet” s policií, a raději se podvoluje bohužel již vyděračským požadavkům některých zástupců policie v Brně. Nutno dodat, že současné politické vedení města (Markéta Vaňková, Petr Kratochvíl – radní města Brna pro dopravu) si to taktéž s policií nechce rozházet. V mezičase se na ulici budou dít dále dopravní nehody.
Hněv na chodce na Hněvkovského
Na ulici Hněvkovského v jednom krátkém úseku řidiči aut srazili 25 chodců, drtivou většinu když přecházeli po přechodu na druhou stranu. Auta srazila 10 pěších tak, že jim způsobila těžká zranění, zbývajících 15 lidí mělo po sražení autem lehká zranění. V tomto místě, kde se nacházejí dva přechody, je potřeba snížit maximální rychlost na 30 km/h a počet pruhů na ze čtyř na dva. Je nutné zpomalit auta a tento úsek zpřehlednit. Avšak magistrát podle všeho plánuje stavbu nadchodu, aby nebyla dotčena automobilová doprava. Pěší lidi, včetně seniorek a seniorů, lidí na vozíčku nebo rodičů s kočárky, tak město chce hnát nahoru dolů, hlavně aby mohla jezdit auta a pěšáci je svou existencí zbytečně neobtěžovali.
Jatka u kamenolomu
U kamenolomu najdeme na jednom místě čtyřpruhovou komunikaci, křižovatku s dvoupruhovou komunikací, zastávky tramvaje a trolejbusu, přechod a svrateckou cyklostezku. V místě auta srazila celkem 17 lidí a to většinou když přecházeli po přechodu. Auta srážející pěší lidi zde způsobila 7 těžkých zranění a 10 lehkých. Automobily zde srazily i nejméně 7 lidí na kolech.
Ulice potřebuje zklidnit automobilovou dopravu, snížit maximální rychlost ze 70 na 30 km/h a v místě přechodu snížit počet jízdních pruhů ze čtyř na dva za účelem zpřehlednění situace. Je třeba nahradit nebezpečnou křižovatku před benzinkou kruhovým objezdem včetně opatření pro vedení cyklodopravy.
Zprasená rekonstrukce Veveří
Na jednom úseku ulice Veveří auta srazila nejméně 26 pěších lidí a 5 lidí na kolech. Ulice Veveří je v centru města, s intenzivní pěší dopravou a páteřní tramvajovou trasou. Ačkoliv ulice v tomto úseku prošla v roce 2020 rekonstrukcí, tak byla uvedena do původního stavu, kdy je upřednostněna automobilová doprava na úkor bezpečnosti pěších. Jedním z cílů rekonstrukce bylo vytvořit lepší povrch pro jízdu autem. Že v ulici dochází ke srážení pěších město nezajímalo, a tak je nebezpečný design ulice zakonzervován na další desítky let.
Pekařská, zabití dveřmi
Zde v dubnu 2016 zemřel člověk. Byl sražen náhle otevřenými dveřmi automobilu, když na kole objížděl před ním stojící automobil před domem č. 68 na ulici Pekařská v Brně. Automobil zastavil nebo stál v druhé řadě, vedle dalších automobilů stojících na chodníku. Na základě srovnání fotky z místa srážky pořízené Policií ČR a jinými fotkami ze stejného místa je patrné, že řidič svůj automobil nezastavil co nejblíže k okraji vozovky a tím postavil člověka na kole před volbu. Buď auto objet v bezpečné vzdálenosti, a najet přes koleje na tramvajové těleso, které je na Pekařské velmi hrbolaté se „schody“ mezi panely, a následně se přes koleje zase vrátit zpět na vozovku. Anebo auto objet v prostoru, který řidič nechal mezi svým vozidlem a tramvajovým tělesem. V prostoru, do kterého mohou zasáhnout otevírající se dveře automobilu. Člověk na kole se rozhodl neriskovat karambol při najíždění na koleje tam a zpět a auto chtěl objet ve zbytkovém, úzkém prostoru. Řidič otevřel dveře, projíždějícího člověka na kole dveřmi srazil, ten skončil v bezvědomí na tramvajovém pásu a zraněním následně podlehl.
Poříčí, Auto je Bůh
V říjnu 2019 zde na přechodu řidič auta srazil padesáti jedna letou ženu a namístě ji autem zabil. V dřívějších letech na tomto přechodu bylo sraženo nejméně dalších 9 lidí, tři z toho mělo těžká zranění. Namísto omezení aut, snížení rychlosti a snížení počtu jízdních pruhů ze čtyř na dva, byl v tomto místě zrušen přechod. V civilizovaném světě ochraňujeme ty slabší. V Brně, když toho nejzranitelnějšího člověka zabije auto, tak ostatní pěší navíc ještě potrestáme zrušením přechodu. Auto je Bůh. Musíme mu přinášet oběti.
Zfetovaný kurýr na Cejlu
Mohl dostat až čtyři roky za mřížemi, vyvázl ale s dvaceti měsíci s podmíněným odkladem na tři roky. Zfetovaný řidič rozvážkové služby Benjamin S. v roce 2018 srazil v Brně cyklistu, když mu nedal přednost a doslova cyklistu sestřelil. Cyklistovi způsobil kromě jiného poranění mozku, kvůli kterému ležel pět týdnů v kómatu. Vinu řidiče přitom dokazuje kamerový záznam, který měl soud k dispozic i. Brněnský městský státní zástupce Jaroslav Mezník ale v obžalobě uvedl, že video naopak ukazuje „lehkovážné“ chování cyklisty. Ten si stěžoval u krajského zastupitelství, které jeho stížnost označilo za důvodnou, Mezníka ale pouze upozornilo na chybu.
V Brně vás srazí zfetovaný kurýr, který jede jako vrah, je to natočené na videu, jak jedete rovně a on vás z protisměru nabere a brutálně srazí, a státní zástupce Jaroslav Mezník, který zjevně nenávidí cyklisty, tvrdí že si za to cyklista může sám. Brno.
A to je pouze špička ledovce
Toto není zdaleka vše. V Brně jsou další desítky míst, kde by omezení a zklidnění automobilové dopravy předešlo zbytečným úmrtím a desítkám těžkých zranění pěších každý rok. V Brně jsou ulice navrženy pro auta a pěší lidí představují pro dopravní plánovače a především pro zástupce Policie ČR problém. To je potřeba změnit. Auta musíme omezit a bezpečný a komfortní pohyb pěšky a na kole musí být prioritou. Fuck cars! Ban cars! BANKARZ!